درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا برای انتشار سخنرانی های استاد رائفی پور میباشد و توسط استاد اداره نمیشود سایت اصلی استاد : masaf.ir
دانلود استاد رائفی پور
دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:امام زمان (عج), :: 21:29 ::  نويسنده : صراط27

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی

چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی

خلیل آتشین سخن،تبر به دوش بت شکن

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

برای ما که خسته ایم نه،ولی

برای عده ای چه خوب شد نیامدی

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام

دوباره صبح،ظهر، نه غروب شد نیامدی

 

برگرفته از وبلاگ "جونم به لبم اومده"

 



http://s2.picofile.com/file/7651846983/%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C_%D9%BE%D9%88%D8%B1_%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DA%A9.gif

با سلام خدمت عزیزان ، با یاد آوری یکی از بازدید کنندگان عزیز سایت بروزفا امروز واستون یکی از سخنرانی استاد رائفی پور رو که ما فراموش کردیم درسایت قرار بدیم رو آماده دانلود کردیم و شما عزیزان میتونید فایل صوتی این سخنرانی رو از ادامه مطلب سایت بروزفا دانلود کنید.این سخنرانی با موضوع دلایل اهانه به پیامبر اکرم  صلی الله علیه و اله و سلم درشهر اراک که در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۳۹۱ برگزار شد.امیدواریم خوشتون بیاد.

 

 

http://beroozfa.ir/image/icon/dl.png لینک دانلود : لینک مستقیم   ا   لینک کمکی

http://beroozfa.ir/image/icon/hajm.png حجم فایل :  ۳۳ مگابایت

http://beroozfa.ir/image/icon/gozaresh.png گزارش خرابی لینک

http://beroozfa.ir/image/icon/web.png منتشر کننده: سایت بروزفا

 



به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، پیامبر اکرم (ص) و همچنین امام صادق (ع) در زندگی خود سخنان گهرباری گفته اند که در این جا 20 حذیث و سخن گهر بار از آن ها را برای شما آماده کردیم:

1- خَیرُ الأصحابِ مَن قَلَّ شِقاقُهُ و کَثُرَ وِفاقُهُ.
بهترین یاران کسی است که ناسازگاریش اندک باشد و سازگاریش بسیار. پیامبر اکرم (ص)

2-ابن آدم عندك ما يكفيك وانت تطلب ما يطغيك لا بقليل تقنع ولا بكثير تشبع .
فرزند آدم ، آنچه حاجت تو را رفع كند در دسترس خود داري و در پي آنچه تو را به طغيان وا مي دارد روز ميگذاري ، به اندك قناعت نميكني و از بسيار سير نمي شوي . پیامبر اکرم (ص)

3-اتق دعوة المظلوم فإنما يسال الله حقه وان الله لن يضيع لذي حق حقه
از نفرين مظلوم بپرهيز زيرا وي به دعا حق خويش را از خدا ميخواهد و خدا حق رااز حق دار دريغ نميدارد . پیامبر اکرم (ص)

4-اتقوا الدنيا فوالذي نفسي بيده انها لأسحر من هاروت وماروت
از دنيا بپرهيزيد ، قسم به آن كس كه جان من در كف اوست كه دنيا ازهاروت و ماروت ساحرتر است . پیامبر اکرم (ص)

5-اتقوا دعوة المظلوم فإنها تصعد الي السماء كأنها شرارة
از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود . پیامبر اکرم (ص)

6-اثنان يعجلهما الله في الدنيا البغي وعقوق الوالدين .
دو چيز را خداوند در اين جهان كيفر ميدهد : تعدي ، و ناسپاسي پدر و مادر . پیامبر اکرم (ص)

7-إنَّ اللهَ عَزَّوَجَّلَ يََرحَمُ الرَّجُلَ لَشُدَةِ حُبِّ لُوَلَدُه.
براستي كه خداوند عزوجل رحم مي نمايد مرد را، به سبب شدت محبت او به فرزندش. امام صادق (ع)

8-اَحبّ اخوانى الى من اهدى الى عيوبى
محبـوبتـرين بـرادرانـم نزد من، كسـى است كه عيبهايـم را به من اهدا كنـد. امام صادق (ع)

9-انَّ العَملَ القَليل الدّائم علي اليقينِ اَفضَلُ عِنداللهِ منَ العَمَلِ الكثير علي غَيرِ يقين
عمل اندك و بادوام كه بر پايه يقين باشد و در نزد خداوند از عمل زياد كه بدون يقين باشد برتر است. امام صادق (ع)

10-ما عذب الله امه الا عنداستهانتهم بحقوق فقرإ اخوانهم
خداوند امتى را عذاب نخواهد كرد، مگر در وقتى كه نسبت به حقوق برادران نيازمند خود سستى نمايند. امام صادق (ع)

11-ايـاكـم ان يحسـد بعضكـم بعضـا فـان الكفـر اصله الحسـد.
از حسـد ورزى به يكـديگـر بپـرهيزيـد، زيـرا ريشه كفـر، حسـد است. امام صادق (ع)

12-لاتشـاور احمق و لاتستعن بكذاب و لاتثق بمـوده ملوك
با احمق مشورت نكن و از دروغگو يارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مكن.امام صادق (ع)

13-احب الاعمال الي الله أدومها وان قل .
محبوبترين كارها در پيش خدا كاريست كه دوام آن بيشتر است ، اگر چه اندك باشد . پیامبر اکرم (ص)

14-لا فقر اَشد من الجهل ، لا مال اَعود من العقل .
هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست . پیامبر اکرم (ص)

15-احب الجهاد الي الله عز وجل كلمة حق تقال لامام جائر
بهترين جهادها در پيش خدا سخن حقي است كه به پيشواي ستمكار گويند . پیامبر اکرم (ص)

16-احب الطعام الي الله ما كثرت عليه الايادي
بهترين غذاها در پيش خدا آن است كه گروهي بسيار بر آن بنشيند . پیامبر اکرم (ص)

17-احب عباد الله الي الله أنفعهم لعباده .
از جمله بندگان آن كس پيش خدا محبوبتر است كه براي بندگان سودمندتر است. پیامبر اکرم (ص)

18-الجبارون ابعد الناس من الله عز و جل يوم القيامة
دورترين مردم از خداوند عزو جل در روز قيامت سركشان متكبر هستند.امام صادق (ع)

19-اِذا رأَيتمُ العَبدَ مُتفُقَّداً لِذُنوبِ النّاس ناسيا لِذنوبه فَاعلُمو اَنَّهُ مُكرَ بهِ
هرگاه ديديد كه بنده اي گناهان مردمان را جستجو مي كند و گناهان خويش را فراموش كرده است بدانيد كه او فريب شيطان را خورده است.امام صادق (ع)

20-مَن ماتَ و لَم يعرف امام زمانِهِ ماتَ ميتةً جاهِليةً
هركس بميرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است.امام صادق (ع)



(بسم الله الرحمن الرحیم)

پیامبر اکرم حضرت محمّد ـ صلی الله علیه و آله ـ در هفدهم ربیع الاول[۱] و در سالی که اصحاب فیل برای خراب کردن کعبه معظّمه وارد مکّه شدند به دنیا آمد[۲] و در هنگام ولادت آن حضرت معجزات و اتّفاقاتی به وقوع پیوست که به آنها اشاره می شود:

پیامبر

از حضرت صادق ـ علیه السلام ـ روایت شده است که ابلیس به هفت آسمان می رفت و خبرهای سماویّه را می شنید، وقتی که حضرت عیسی ـ علیه السلام ـ متولّد شد او را از سه آسمان منع کردند و چون پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ متولّد شد او را از همة آسمانها منع کردند و شیاطین را با تیرهای شهاب از درهای آسمان راندند، پس قریش گفتند: حتماً وقت تمام شدن دنیا و آمدن قیامت است که اهل کتاب (یهود و نصاری) ذکر می کردند و ما شنیدیم، عمرو بن امیه که داناترین اهل جاهلیّت بود گفت: نگاه کنید به ستاره های معروف که مردم با آنها زمانهای زمستان و تابستان را می شناسند اگر یکی از آنها بیفتد، بدانید وقت آن است که همة خلایق هلاک شوند و اگر آنها به حال خود و ستاره های دیگر ظاهر شوند پس امر غریبی اتّفاق خواهد افتاد.[۳]
وقتی رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ متولّد شد، دیوها رانده شدند و مردم را زمین لرزه ای فرا گرفت که به همه جای دنیا رسید تا آنجا که کلیسا ها ویران گشت و چیزی که جز خدا پرستش می شد از جای خود کنده شد و ستارگانی هویدا گشت که پیش از آن دیده نمی شد و کاهنان یهود از آن در شگفت ماندند.[۴]
ایوان کسری یعنی پادشاه عجم بلرزید و چهار کنگره آن افتاد و آتشکدة فارس که هزار سال خاموش نشده بود در آن شب خاموش شد و داناترین علمای مجوس در آن شب در خواب دید که شترانی عربی اسبانی سرکش را می کشند و از دجله گذشتند و داخل بلاد ایشان شدند،[۵] و طاق کسری از میانش شکست و دو حصّه شد و آب دجله شکافته شد و در قصر او جاری گردید و نوری در آن شب از طرف حجاز ظاهر شد و در عالم منتشر گردید و پرواز کرد تا به مشرق رسید، هر بتی که در هر جای عالم بود بر رو افتادند و دریاچه ساوه که سالها آن را می پرستیدند فرو رفت و خشک شد و وادی سماوه که سال ها بود کسی آب در آن ندیده بود آب در آن جاری شد.[۶] و تخت هر پادشاهی در آن صبح سرنگون شده بود و جمیع پادشاهان در آن روز لال بودند و سخن نمی توانستند بگویند و علم کاهنان برطرف شد و سحر ساحران باطل شد وهر کاهن و پیش گوئی که بود میان او و همزادی که داشت و خبر ها را به او می داد جدایی افتاد و قریش در میان عرب بزرگ شدند و ایشان را آل الله گفتند، چونکه آنان در خانة خدا بودند.[۷] و آمنه مادر پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ گفت: که چون پسرم بر زمین رسید دست ها را بر زمین گذاشت و سر به سوی آسمان بلند کرد و به اطراف نظر کرد پس از او نوری ساطع شد که همه چیز را روشن کرد و به سبب آن نور قصرهای شام را دیدم و در میان آن روشنی صدایی شنیدم که قائلی می گفت: زاییدی بهترین مردم را، پس نام او را محمّد بگذار.[۸]
از حضرت امیر المؤمنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که چون آن حضرت متولّد شد بت ها که بر کعبه گذاشته بودند همه بر رو افتادند و چون شام شد این ندا از آسمان رسید که: جاءَ الحق و زهق الباطل إنَّ الباطل کان زهوقا؛[۹] حق آمد و باطل نابود شد همانا باطل نابود شدنی است.[۱۰] و جمیع دنیا در آن شب روشن شد و هر سنگ و کلوخی و درختی خندید و آنچه در آسمانها و زمین ها بود تسبیح خدا گفتند و شیطان گریخت و می گفت: بهترین امّتها و بهترین خلایق و گرامی ترین بندگان و بزرگ ترین عالمیان محمّد ـ صلی الله علیه و آله ـ است.[۱۱]
مرحوم طبرسی در کتاب احتجاج از امام موسی ـ علیه السلام ـ روایت کرده است که چون پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ از شکم مادر به زمین آمد دست چپ را بر زمین گذاشت و دست راست را به سوی آسمان کرد و لبهای خود را به توحید به حرکت آورد و از دهان مبارکش نوری ساطع شد که اهل مکّه قصرهای بصری و اطراف آن را که از شام است دیدند و قصرهای سرخ یمن و نواحی آن را و قصرهای سفید اصطخر فارس و حوالی آن را دیدند و در شب ولادت آن حضرت دنیا روشن شد تا آن که جنّ و انس و شیاطین ترسیدند و گفتند در زمین امر غریبی رُخ داده است ملائکه را دیدند که فرود می آمدند و بالا می رفتند و تسبیح و تقدیس خدا می کردند و ستاره ها به حرکت آمدند و در میان هوا می ریختند.[۱۲] و در آن وقت شیطان در میان اولاد خود فریاد کرد تا همه نزد او جمع شدند و گفتند: چه چیز تو را آشفته ساخته است ای سیّد ما، گفت: وای بر شما از اول شب تا حال احوال آسمان و زمین را متغیّر می یابم و باید که حادثه عظیمی در زمین واقع شده باشد که تا عیسی به آسمان رفته است مثل آن واقع نشده است، پس بروید و جستجو کنید که چه امر غریبی حادث شده است، پس متفرّق شدند و گردیدند و برگشتند و گفتند چیزی نیافتیم، ابلیس بزرگ شیطانها گفت که دانستن این، کار من است، پس جستجو کرد در تمام دنیا تا به حرم رسید، دید ملائکه اطراف حرم را فرو گرفته اند، چون خواست که داخل شود ملائکه بر او بانگ زدند و او برگشت؛ پس کوچک شد مانند گنجشکی و از جانب کوه حری داخل شد، جبرئیل گفت: برگرد ای ملعون، گفت: ای جبرئیل یک حرف از تو سوال می کنم، بگو امشب در زمین چه اتّفاقی افتاده است، جبرئیل گفت: محمّد ـ صلی الله علیه و آله ـ که بهترین پیغمبران است امشب متولّد شده است، پرسید که آیا مرا در او بهره ای هست؟ گفت: نه، پرسید آیا در امّت او بهره دارم؟ گفت: بلی، ابلیس گفت: راضی شدم.[۱۳]

——————————————————————————–

  • [۱] . شیخ کلینی، الکافی، تحقیق: علی اکبر غفاری، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۸۹، جلد ۱، صفحه ۴۳۹، و محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، الطبعه الثانیة، مؤسسةُ الوفاء، لبنان، بیروت، ۱۴۰۳ هجری، جلد ۱۵، صفحه ۳۴۸٫
  • [۲] . احمد بن اسحاق یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه: محمد ابراهیم آیتی، چاپ نهم، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۸۲، جلد ۱، صفحه ۳۵۸٫
  • [۳] . ابن شهرآشوب سروی مازندرانی، مناقب، مؤسسه انتشارات علامه، قم، بی تا، جلد ۱، صفحه ۳۱؛ و علامه محمد باقر مجلسی، پیشین، جلد ۱۵، صفحه ۲۵۷٫
  • [۴] . احمد بن اسحاق یعقوبی، پیشین، جلد ۱، صفحه ۳۵۹٫
  • [۵] . ابوالفداء الحافظ ابن کثیر، البدایة و النهایه، مکتبة المعارف، بیروت، ۱۴۱۰ هجری، جلد ۲، صفحه ۲۶۸؛ و علّامه محمّد باقر مجلسی، پیشین، جلد ۱۵، صفحه ۲۵۷ ؛ و احمد ابن اسحاق یعقوبی، پیشین، جلد ۱، صفحه ۳۵۹٫
  • [۶] . ابوالفداء الحافظ ابی کثیر، پیشین، جلد ۲، صفحه ۲۶۸ و ۲۶۹؛ و علامه محمد باقر مجلسی، پیشین، جلد ۱۵، صفحه ۲۵۷ و ۲۵۸٫
  • [۷] . ابن شهرآشوب سروی مازندرانی، پیشین، جلد ۱، صفحه ۳۰٫
  • [۸] . ابن هشام، سیره النبویه، داراحیاء التراث العربی، بیروت، لبنان، جلد ۱، صفحه ۱۶۶٫
  • [۹] . سوره اسراء، آیه ۸۱٫
  • [۱۰] . ابن شهرآشوب سروی مازندرانی، پیشین، جلد ۱، صفحه ۳۱، و علّامه محمد باقر مجلسی، پیشین، جلد ۱۵، صفحه ۲۷۴٫
  • [۱۱] . علّامه محمّد باقر مجلسی، حیاة القلوب، تحقیق: سید علی امامیان ، چاپ چهارم، قم: انتشارات سرور، ۱۳۸۲، جلد ۳، صفحه ۱۴۱؛ و محمّد باقر مجلسی، بحار الانوار، پیشین، جلد ۱۵، صفحه ۲۷۴٫
  • [۱۲] . علّامه محمّد باقر مجلسی، پیشین، جلد ۱۵، صفحه ۲۷۵ و ۲۷۴٫
  • [۱۳] . قطب الدین راوندی، الخرائج و الجرائح، التحقیق: مؤسسة الامام المهدی،قم، جلد ۱، صفحه ۶۹-۷۱٫ و محمّد باقر مجلسی ، بحارالانوار، پیشین، جلد ۱۵، صفحه ۲۵۷٫
  • اندیشه قم


(بسم الله الرحمن الرحیم)

ابو بصیر گفت : برای تسلیت گفتن وفات امام صادق علیه السّلام به خدمت ام حمیده مادر گرامی امام کاظم علیه السّلام رسیدم .

نماز

ام حمیده به گریه افتاد و من هم به گریه کردن او گریستم . پس فرمود: ای ابا محمّد؛ اگر می دیدی حضرت صادق علیه السّلام را در وقت موت ، همانا امر عجیبی می دیدی . امام چشمان خود را گشود و فرمود: جمع کنید نزد من هر کسیکه ما بین من و او خویشاوندی است . ما همّت کردیم و همه را نزد او جمع کردیم . آن حضرت نظر کرد بسوی ایشان و فرمود: همانا شفاعت ما نصیب کسانی که نماز را سبک می شمارند نخواهد شد.

  • نماز خوبان / علی احمد پور ترکمانی


(بسم الله الرحمن الرحیم)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: اگر در کنار خانه شما نهری باشد و در روز پنج نوبت خود را در آن شست و شو دهید، آیا در بدن شما چیزی از آلودگی‌ها می‌ماند؟ هرگز! (انسان از آلودگی پاک می شود).
نماز نیز مثل نهر جاری و روانی است که هرگاه بر پا می‌شود گناهان را می‌شوید و از بین می‌برد.

پیامبر

 متن حدیث:

 لَوکَانَ عَلی بَابِ دارِ أحَدُکُم نَهرُ و اغتَسَلَ فِی کُلِّ یَومٍ مِنهُ خَمسَ مَرّات أکَانَ یَبقی فِی جَسَدهِ مِن الدّرنِ شَیءٌ؟ قُلتُ: لا. قَالَ: فَإنَّ مِثلَ الصَّلاةِ کَمِثلِ النَّهر الجَارِی کُلَّما صَلّی صَلاة کَفَرَت مَا بَینَهُما مِنَ الذُّنُوبِ

  • «وسائل الشیعه،جلد ۲،صفحه۷»
  • جنبش سایبری313


(بسم الله الرحمن الرحیم)

زمانی، اراده خداوند بر این امر واقع شد که برای قومی عذاب نازل شود. بعد از مدتی مشاهده کردند که هیچ عذابی وارد نشد و اوضاع آرام است. پیغمبر قوم از خدا پرسید که: ماجرا چیست؟

امام زمان

خطاب آمد: ای نبی من، عذابی بالاتر از آن که لذت مناجاتم را از دل خلایق ببرم، در خزانه خود سراغ نداشتم؛ و اکنون این جماعت را به همان عذاب و بلا، مبتلا کردم.

در این روزگار هم بزرگترین عذاب و شکنجه خداوند این است که یاد امام زمان (عج) در دل­های ما جایی ندارد و همه خلایق، صاحبشان را فراموش کرده ­اند.

یعقوب نبی (ع)، چهل سال در فراق یوسفش گریه کرد، تا بالاخره کور شد. ما هم یوسفمان را گم کرده ­ایم. او در جایی که باید باشد، قرار دارد. اما این ما هستیم که او را گم کرده ­ایم.

معنای محبت این است که هرگاه محبوبت را گم کردی، آرام و قرار نداشته باشی، و به هیچ چیز فکر نکنی. انتظار فرج یعنی همین؛ یعنی در غیبت حضرت، آمالی غیر از وجود مقدس امام زمان (عج) در خانه دل نداشته باشی. 

از قول کربلایی احمد طهرانی، برگرفته از کتاب آداب انتظار عارفان ص ۸۲-۸۳ 

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تلنگری به صورت فایل تصویری از  استاد رائفی پور

لینک مستقیم l لینک کمکی

مولای من.. 

نه آسمان می خواهم نه بال… همین خیال تو کافیست برای پروازم!!!

  • ارسال شده توسط تیم پژوهشی و اجرائی تلنگر
  • جنبش سایبری313


(بسم الله الرحمن الرحیم)

دکتر عباس اقبال؛ متخصص سرطان و طب سوزنی، در حال حاظر در بیمارستانی در شهر لاهور پاکستان مشغول به کار است. وی در فاصله سال های ۱۹۹۱-۲۰۰۰ در بیمارستانی در بغداد بیش از دو هزار نفر را درمان کرده است.

امام حسین

دکتر اقبال؛ از سال ۲۰۰۰ مشغول پژوهش در مورد دارویی برای بیماران سرطانی صعب العلاج با تکیه بر تأثیرات تربت امام حسین (علیه السلام) است.

بر اساس گزارش خبرگزاری” نون الاخباریه” او در سال ۲۰۱۲، ۴۵ بیمار مبتلا به سرطان کبد در پاکستان را، با این دارو که وی آن را ” تراب الشفاء” می نامد، درمان کرده است، در حالی که هیچ نشانه ای از بازگشت علائم این بیماری در این افراد مشاهده نشده است. وی همچنین ۲۰۰ بیمار مبتلا به التهاب ویرووسی کبد را با همین دارو معالجه کرده است. متن مصاحبه با دکتر اقبال به شرح زیر است:

- آیا به جهت تأثیرات شیمیایی و فیزیکی تفاوتی میان تربت امام حسین (علیه السلام) و دیگر خاک ها وجود دارد؟

* در زمینه ی شیمیایی خیر، اما در زمینه فیزیکی بله به طور مثال در نوع رنگ.

- اما فقط اختلاف رنگ باعث قدرت این خاک نمی شود آیا اینطور نیست؟

* بله، اما نکته ای که در آزمایش ها بر من ثابت شده این است که، تربت امام حسین (علیه السلام) ۱۷۰kh برابر خاک های معمولی انرژی تولید می کند و من با دستگاه های بسیار دقیقی مثل دستگاه ( R.F.I ) که پزشکان از آن در آزمایش ها استفاده می کنند به این نتیجه رسیده ام.

- آیا دلیل علمی برای این میزان انرژی تربت امام حسین (علیه السلام) نسبت به  سایر خاک ها وجود دارد؟

* خیر، دلیل علمی در این مورد وجود ندارد و فقط بر اساس متون دینی میتوان به این موضوع پاسخ داد، به این نحو که در متون دینی از تربت امام حسین (علیه السلام) به عنوان نور ذکر شده و نور همان منبع انرژی است.

- آیا یافته های خود را به پزشکان عراقی متخصص در این زمینه نیز انتقال داده اید؟

* بله به برخی از دانشجویان توضیحاتی ارائه کرده ام. همچنین در ماه مارس گذشته کنفرانسی را دراستان نجف تحت عنوان NEW DISCOVERY OF THE MELLIMU : TURAB AL SHEFAM IN LIGHT MEDICAL SCIENCE ارائه کرده ام اما موانع قانونی بسیاری برای به ثمر رسیدن این پژوهش ها وجود دارد.

  • منبع:‌شیعه نیوز
  • برگرفته از جنبش سایبری313


سيري‌ گذرا در كتب‌ مقدسه‌ اديان‌ و مذاهب‌ مختلف‌ جهان، هر پژوهشگر با انصافي‌ را به‌ پذيرش‌ اين‌ حقيقت‌ ناگزير مي‌سازد كه‌ اعتقاد به‌ ظهور مصلحي‌ كه‌ در آخرالزمان‌ ظهور كرده، جهان‌ را پُر از عدل‌ و داد خواهد كرد، يك‌ اعتقاد جهاني‌ و همگاني‌ است‌ و همه‌ پيامبران‌ از طرف‌ آفريدگار توانا به‌ قوم‌ خود نويد داده اند كه‌ سرانجام‌ مصلحي‌ غيبي‌ ظهور كرده، طومار جنايتها و خيانتها را در هم‌ پيچيده‌ حكومت‌ واحد جهاني‌ را بر اساس‌ عدالت‌ و آزادي‌ واقعي‌ بنياد خواهد نهاد.

از اين‌ رهگذر پيروان‌ راستين‌ همه‌ اديان‌ آسماني‌ در انتظار آن‌ مصلح‌ بزرگ‌ دقيقه‌ شماري‌ مي‌كنند و نويد ظهور آن‌ انقلابگر پيروز در همه‌ كتابهائي‌ كه‌ از نظر پيروانشان‌ كتاب‌ آسماني  شناخته‌ مي‌شود، يافت‌ مي‌شود، كه‌ در اينجا به‌ چند نمونه‌ كوتاه‌ اشاره‌ مي‌كنيم:



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب